حلقه های قدرت (بیست حلقه) در دنیای ارباب حلقه‌ها با نقشه سائورون و توسط الف‌ها ساخته شدند و هر کدام دارای قدرتی خاص هستند. با نزدیک شدن به انتشار سریال جدید ارباب حلقه‌ها از این فرصت استفاده کردیم تا به معرفی هر یک از این حلقه‌های قدرتمند بپردازیم تا بیشتر با تاریخچه و ویژگی‌های آنها آشنا شوید.

بررسی قسمتی سریال ارباب حلقه‌ها : حلقه‌های قدرت (تا قسمت هشتم)

معرفی حلقه های قدرت در ارباب حلقه‌ها 1

ویژگی‌ها:

  • برخلاف دیگر حلقه‌ها، این حلقه توسط خودِ سائورون، ارباب تاریکی، در آتشفشان Mount Doom در موردور (Mordor) ساخته شد.
  • حلقه‌ی یگانه قادر است بر سایر حلقه‌های قدرت و دارندگان آنها تاثیر بگذارد و آنها را به اراده‌ی سائورون کنترل کند.
  • اگر هریک از نوزده حلقه دیگر به هر دلیلی از بین برود قدرتش به حلقه‌ی یگانه ترکیب می‌شود.
  • کسی که این حلقه را به دست می‌کند، می‌تواند نامرئی شود و وارد دنیای اشباح شود و قدرت بسیار زیادی بدست بیاورد.
  • حلقه‌ی یگانه تنها می‌تواند در همان آتشفشان Mount Doom که ساخته شده است، نابود شود. هیچ نیروی دیگری قادر به نابودی آن نیست.
  • استفاده طولانی‌مدت از این حلقه باعث فساد و تباهی درونی صاحب آن می‌شود و حلقه او را به تدریج به طرف تاریکی و سلطه سائورون می‌کشاند.
  • در حالی که حلقه هنوز سالم بود سائورون هرگز کشته نمی‌شد، همینطور سائورون نمی‌توانست تمام قدرت خود را بدون حلقه در انگشت خود به کار گیرد. (به نوعی حلقه و سائورون کاملا به هم واسطه بودند)
  • با نابودی حلقه‌ی یگانه اثرات مخرب یا مفید دیگر حلقه‌های قدرت از بین می‌روند.
معرفی حلقه های قدرت در ارباب حلقه‌ها 2

تاریخچه: حلقه‌ی یگانه در دوران دوم توسط سائورون ساخته شد. او با این هدف حلقه را ساخت که بتواند بر الف‌ها و سایر موجودات سرزمین میانه تسلط یابد.

در پایان دوران دوم، سائورون در جنگی بزرگ توسط اتحاد الف‌ها و انسان‌ها شکست خورد و حلقه از دست او جدا شد. ایزیلدور، شاهزاده‌ی انسان‌ها، حلقه را به دست آورد و به واسطه قدرت وسوسه حلقه توان نابودی آن را پیدا نکرد و در نهایت توسط اورک‌ها کشته شد و حلقه به رود آندوین افتاد.

حلقه برای قرن‌ها (بیش از 2000 سال) درون رود مدفون و گم شده بود، تا اینکه گالوم (Gollum) آن را پیدا کرد. (در این مدت به واسطه سالم ماندن حلقه سائورون در حال قدرت گرفتن بود) بعدها بیلبو بگینز در جریان سفرش، حلقه را از گالوم دزدید! در داستان “ارباب حلقه‌ها”، فرو‌دو بگینز ماموریت پیدا می‌کند تا حلقه‌ی یگانه را به موردور ببرد و در آتشفشان Mount Doom نابود کند که این اتفاق، داستانِ اصلیِ ارباب حلقه‌ها را شکل می‌دهد‌.

معرفی حلقه های قدرت در ارباب حلقه‌ها 3

این حلقه‌ها (تمام نوزده حلقه به جز حلقه یگانه) توسط یک صنعتگر بسیار ماهر الف‌ به نام کلبرمبور (Celebrimbor) از خاندان فئانور ساخته شدند. سائورون به عنوان بخشی از برنامه بزرگ خود برای تسلط بر همه گونه ها، در قالبِ یک موجود زیبا و فریبکار به نام آناتار (Annatar) به الف‌های ارگیون نزدیک شد و توانست اعتماد کلبرمبور و الف‌های دیگر را جلب کند و آنها را به ساخت حلقه‌های قدرت (سه حلقه الف‌ها – هفت حلقه‌ کوتوله‌ها و نه حلقه انسان‌ها) ترغیب کرد. برخلاف انسان‌ها، الف‌ها تحت تاثیر این حلقه‌ها قرار نگرفتند و در جهت مثبت و برای مبارزه با سائورون و یا حفظ محیط‌شان از آن استفاده کردند.

معرفی حلقه های قدرت در ارباب حلقه‌ها 4

ناریا (Narya): حلقه آتش، که به کیردان و سپس به گندالف داده شد. (نماد: یک یاقوت سرخ بزرگ)

ویژگی‌ها: ناریا قدرت الهام‌بخشی، تقویتِ شجاعت و اراده را به صاحب خود و اطرافیانش می‌دهد. این حلقه می‌تواند روحیه و امید را در برابر دشواری‌ها تقویت کند.

معرفی حلقه های قدرت در ارباب حلقه‌ها 5

نِنیا (Nenya): حلقه آب، که به گالادریل داده شد. (نماد: یک الماس سفید بزرگ)

ویژگی‌ها: نِنیا قدرت حفظ و نگهداری دارد و می‌تواند زیبایی، استحکام و پایداری را به هر چیزی که صاحب آن مایل است، ببخشد. این حلقه به گالادریل کمک کرد تا جنگل لوتلورین (Lothlórien) را به شکوه و زیبایی خاصی برساند.

معرفی حلقه های قدرت در ارباب حلقه‌ها 6

ویلیا (Vilya): حلقه هوا، که به گیل-گالاد و سپس به الروند داده شد. (نماد: یک یاقوت کبود بزرگ)

ویژگی‌ها: ویلیا قدرتمندترین از میان سه حلقه است و قدرت شفابخشی و محافظت دارد. این حلقه به الروند کمک کرد تا ریوندل (Rivendell) را به مکانی امن و پناهگاه الف‌ها تبدیل کند.

معرفی حلقه های قدرت در ارباب حلقه‌ها 7

سائورون این هفت حلقه را در دوران دوم به پادشاهان مختلف کوتوله‌ها داد. این پادشاهان از هفت خانواده بزرگ کوتوله‌ها بودند.

ویژگی‌ها:

  • این حلقه‌ها به دارندگان خود ثروت بی‌نهایت می‌بخشیدند و موجب افزایش طمع و حرص آنها شدند. در اثر این حلقه‌ها، کوتوله‌ها توانستند مقدار زیادی از گنجینه‌ها و معادن باارزش را کشف کنند.
  • برخلاف حلقه‌های انسان‌ها، هفت حلقه کوتوله‌ها نتوانستند به طور کامل پادشاهان کوتوله‌ها را تحت کنترل سائورون درآورند. این موضوع به دلیل طبیعت مقاوم کوتوله‌ها در برابر سلطه و تسلط ذهنی بود.
  • این حلقه‌ها به دارندگان خود قدرت و توانایی‌های بیشتر و همچنین طول عمر بیشتری می‌بخشیدند.
  • افزایش طمع و حرص در میان کوتوله‌ها، در نهایت منجر به اختلافات و جنگ‌های داخلی در میان آنها شد.
  • بسیاری از این حلقه‌ها توسط اژدهایان نابود شدند. اژدهایان مختلف به طلا و گنجینه‌های کوتوله‌ها علاقه داشتند و در حملات خود به معادن و خزانه‌های آنها، برخی از این حلقه‌ها را نیز نابود کردند. بقیه حلقه‌ها به دست سائورون افتادند.
معرفی حلقه های قدرت در ارباب حلقه‌ها 8

این حلقه‌ها به نه پادشاه انسان‌ها داده شد. برخلاف الف‌ها و کوتوله‌ها انسان‌ها در برابر قدرت حلقه‌ها به طور کامل تاریک و فاسد شدند و کنترل خود را از دست دادند… سائورون سرانجام با ۹ پادشاه انسانی که حلقه های قدرت را به آنها اعطا کرد طعم موفقیت را چشید! انسان‌ها که نیروی جادویی الف‌ها و اراده کوتوله‌ها را نداشتند به طور کامل تسلیم قدرت سائورون و حلقه‌ها شدند.

ویژگی‌ها:

  • این حلقه‌ها به دارندگان خود قدرت و توانایی‌های فوق‌العاده‌ای می‌بخشیدند و به آنها امکان می‌دادند تا بر دیگران حکمرانی کنند و امپراتوری‌های بزرگی بسازند.
  • حلقه‌ها عمر دارندگان خود را به طرز چشمگیری افزایش می‌دادند، به طوری که آنها به نظر جاودانه می‌آمدند.
  • اگرچه حلقه‌ها در ابتدا قدرت و ثروت را به پادشاهان بخشیدند، اما به تدریج سائورون توانست اراده و روح آنها را تحت کنترل خود درآورد.
  • نُه پادشاه در نهایت به نازگول‌ها، یا “ارواح حلقه”، تبدیل شدند. آنها تحت فرمان مستقیم سائورون قرار گرفتند و به عنوان دستیاران و جنگجویان اصلی او عمل کردند. نازگول‌ها توانایی نامرئی شدن، ایجاد ترس و وحشت، و ردیابی حلقه‌ی یگانه را داشتند.

مقالات ویژه به روز شده

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها