بهترین بازی های سبک وحشت از نظر محیط و اتمسفر

محیط در بازی‌های ترسناک همه چیز است. مطمئناً، اضافه کردن تعداد زیادی از صحنه‌های ترسناک و غافلگیرکننده به بازی، می‌تواند آن را در ژانر ترسناک قرار دهد. اما برای موفقیت واقعی در ژانر بازی‌های ترسناک، باید یک بازی دارای محیط و اتمسفر وحشتناک و دردناک باشد تا آن حس ناراحتی و ترس را به درستی ایجاد کند.

بنابراین، چه از طریق یک چراغ قوه خاموش در راهروهای تاریک یا موجودات شیطانی که در مکان‌های تصادفی پرسه می‌زنند، ایجاد یک محیط ترسناک و دلهره آور در این ژانر ضروری است. با این حال، در اینجا بازی‌هایی به معرفی بازی‌هایی پرداختیم که بهترین محیط ترسناک را ایجاد می‌کنند، به اندازه کافی ترسناک که ترس و دلهره را برای ساعت‌ها در دلتان زنده کنند…

بهترین بازی های سبک وحشت از نظر محیط و اتمسفر 1

بایوشاک بازی است که اکثر مردم انتظار ندارند آن را در این لیست ببینند. در حالی که معمولاً به عنوان یک بازی در سبک تیراندازی یا یک بازی هیجان‌انگیز می‌توان آن را توصیف کرد، با این حال Bioshock یکی از بهترین محیط‌های دلهره‌آور و ترسناک را در دنیای گیم دارا است…

Bioshock در یک واقعیت جایگزین در دهه 1960 تنظیم شده است و به بازیکنان اجازه می‌دهد تا شهر عجیب و غریب زیر آب Rapture، خانه شخصیت‌های جهش‌یافته عجیب را کاوش کنند. قهرمان داستان، جک، پس از اینکه تنها بازمانده یک سقوط هواپیما بود، شهر Rapture را کشف می‌کند. بازیکنان در طول بازی با مبارزه با هیولاهای عجیب و غریب، باید راه خود را در شهر پیدا کنند و در عین حال باید رمز و رازهای بیشتری از این محیط عجیب را کشف کنند. به طور کلی، سبک هنری، محیط و مکانیزم‌های بازی آن را به یکی از پرفروش‌ترین و بهترین بازی‌های سبک تیراندازی، ترسناک تبدیل کرده است.

بهترین بازی های سبک وحشت از نظر محیط و اتمسفر 2

Mundaun با سبک هنریِ منحصر به فرد خود که با مداد کشیده شده است، از نظر زیبایی ترسناک و خاص است. Mundaun به عنوان یکی از متمایزترین بازی‌های ترسناک در این ژانر، از فرهنگ و فولکلور سوئیس الهام گرفته است.

این بازی در یک منطقه کوهستانی دورافتاده در سوئیس جریان دارد و رمز و رازهای تاریکی را در دل خود جا داده است. در حالی که محیط آلپ سوئیس زیبایی را به سبک هنری می‌افزاید، افزودن مناظر شبح‌وار، موجودات ترسناک و سازه‌های متروکه آن را بیش از پیش تسخیرکننده کرده است. علاوه بر این، نیاز به زنده ماندن در برابر این موجوداتِ ماوراء طبیعی، آدرنالین را افزایش می‌دهد. با داستان‌پردازیِ محیطی که عمق بیشتری به جنبه ترسناک بازی می‌افزاید، Mundaun واقعاً یک تجربه زیبا اما تسخیرکننده و ترسناک است.

بهترین بازی های سبک وحشت از نظر محیط و اتمسفر 3

وقتی صحبت از ایجاد یک جوّ واقعاً تسخیرکننده و آزار دهنده می‌شود، تعداد کمی از بازی‌ها می‌توانند بهتر از Outlast عمل کنند. بازی Outlast 2 در مورد مضامینی چون تاریکی و فرقه‌ها است. این بازی سفر شخصیت اصلی خود، Blake، را دنبال می‌کند که دهکده‌ای عجیب سکونت‌گاه یک فرقه‌ی پرستش‌کننده Walrider را کشف می‌کند.

جوّ در این بازی به شدت آزار دهنده است، اما بیشتر وقتی این موضوع آزارتان می‌دهد که بدانید شخصیت اصلی هیچ سلاحی برای دفاع از خود ندارد! همانطور که بازیکن در این روستا حرکت می‌کند، تنها چیزی که برای دفاع از خود دارد، یک دوربین است! بنابراین، بهترین گزینه فرار و پنهان شدن از دست موجودات شیطانی است. همچنین، یک چشم خود را به باتری‌های دوربین بدوزید، زیرا اگر تمام شوند، تاریکیِ مطلق فرا خواهد رسید…

بهترین بازی های سبک وحشت از نظر محیط و اتمسفر 4

در حالی که اکثر بازی‌های ترسناک بیشتر اول شخص هستند، Darkwood با معرفی یک دوربین خاصِ از بالا به پایین یک بازی متفاوت است. Darkwood، در یک جنگل تاریک و عجیب پر از موجودات شیطانیِ بی‌رحم اتفاق می‌افتد. وظیفه اصلی شما جمع‌آوری منابع از جنگل مرموز و زنده ماندن در شب‌های مرگبار است.

در طول بازی، بازیکن با شخصیت‌های عجیبی ملاقات می‌کند که به داستان عمق بیشتری اضافه می‌کنند. علاوه بر این، بازی جنبه محیط‌‌های تصادفی را اضافه کرده است. بنابراین، در حالی که مکان‌های اصلی ثابت می‌مانند، بقیه مکان‌ها همیشه در حال تغییر هستند و غیرقابل پیش‌بینی و ترسناک باقی می‌مانند. به طور کلی، Darkwood کار بزرگی در ایجاد تعلیق و ترس بدون تکیه بر صحنه‌های غافلگیرکننده انجام می‌دهد.

بهترین بازی های سبک وحشت از نظر محیط و اتمسفر 5

SOMA در یک محیط زیر آب تنظیم شده است و به عنوان یک بازی ترسناک بقا با عنصر ترسِ روانشناختی عمل می‌کند. این بازی داستان شخصیت اصلی Simon Jarrett را دنبال می‌کند که پس از یک تصادف ماشین در یک تأسیسات زیر آب بیدار می‌شود. در حین کاوش در تأسیسات، Simon با ربات‌ها و هوش مصنوعی تعامل می‌کند که متقاعد شده‌اند انسان هستند.

SOMA با داشتن یک داستان گسترده و جذاب، به بازیکنان یک محیط درگیرکننده و ترسناک پر از تهدیدات ارائه می‌دهد و احساس سردرگمی و وحشت را به بازیکنان تزریق می‌کند. SOMA با ترکیب یک داستان غنی با یک جوّ به همان اندازه غنی، یک بازی مهم و پیشنهادی برای تمام طرفداران ژانر وحشت محسوب می‌شود.

بهترین بازی های سبک وحشت از نظر محیط و اتمسفر 6

Alien: Isolation در دنیای مجموعه فیلم Alien تنظیم شده است و به عنوان یک دنباله مستقیم فیلم 1979 عمل می‌کند. همانطور که از نام آن پیداست، Alien: Isolation کار بزرگی در ایجاد یک جوّ و محیط انجام می‌دهد و باعث می‌شود در طول بازی بازیکنان احساس ناراحتی و انزوا را با پوست و استخوان درک کنند…

این بازی در یک ایستگاه فضایی جریان دارد، بازیکنان Amanda Ripley را کنترل می‌کنند، کسی که برای مقابله با یک بیگانه‌ی فضایی در تلاش و تکاپو است. علاوه بر ماهیت شبح‌وار آن، بیگانه از اقدامات بازیکن یاد می‌گیرد و حرکات خود را حتی غیرقابل پیش‌بینی‌تر می‌کند و زمانی که در یک محیط به طور کامل تنها هستید، این امر وحشتناک می‌شود. در این بازیِ پرتنش، نیاز دارید تا از خطر فرار کنید و زنده بمانید و این باعث می‌شود همیشه در طول بازی احساس وحشت را حس کنید…

بهترین بازی های سبک وحشت از نظر محیط و اتمسفر 7

اگر بازی‌ای وجود داشته باشد که باعث شود هر کسی از ترس فریاد بکشد، آن بازی Resident Evil 7 است! این بازی با یک دوربین اول شخص، یکی از ترسناک‌ترین بازی‌های ترسناک موجود در این ژانر است…

این بازی در یک عمارت تسخیر شده، با حضور خانواده Baker تنظیم شده است. شخصیت اصلی، Ethan Winters، برای جستجوی همسرش، Mia، از این عمارت عجیب بازدید می‌کند. در طول بازی، بازیکنان باید عمارت را کاوش کنند، اطلاعات و منابع را جمع‌آوری کنند و مانند برخی از بهترین بازی‌های Resident Evil، منابع کمیاب هستند. بنابراین، تمام شدن گلوله‌ها در وسط نبرد، آدرنالین را به شکل چشم‌گیری افزایش می‌دهد. علاوه بر این، زمانی که محیط اینقدر شبح‌وار است، جهش‌ها و غافلگیری ترسناک حتی عمیق‌تر می‌شوند. با ترکیب جوّ ترسناک با شخصیت‌های شبح‌وار، RE7 کاملا تسخیرکننده و جنون آمیز شده است.

۱۰ دنباله برتر تاریخ بازی ها

مطلب مرتبط: رتبه بندی تمام سری بازی‌های سایلنت هیل

به طور گسترده به عنوان یکی از بزرگترین بازی‌های ویدیویی تمام دوران شناخته می‌شود، بازی‌ای که از زمان خود جلوتر بود. Silent Hill 2 که در سال 2001 منتشر شد، در شهر خیالی Silent Hill اتفاق می‌افتد. این بازی بر شخصیت اصلی جیمز ساندرلند تمرکز دارد که نامه‌ای از همسر فوت شده خود دریافت می‌کند و متوجه می‌شود همسرش منتظر او در Silent Hill است!

جیمز که در سردرگمی گرفتار شده است، از شهر بازدید می‌کند، اما جلوتر باید به کشف مکانی پر از مه و رازهای تاریک بپردازد. این شهر به عنوان نمادی از ترس بازدیدکنندگان خود عمل می‌کند و یک لایه از ترس روانشناختی را بسته به کسی که پا در آن میگذارد به خود اضافه می‌کند. در طول سفر خود، جیمز با مفاهیم گناه، غم و آسیب دست و پنجه نرم می‌کند. به طور کلی، از موسیقی متن گرفته تا گیم‌پلی، Silent Hill 2 یک ترن هوایی از تجربه‌های وحشتناک است… و محیط و اتمسفر سایلنت هیل که هیچگاه آن را از یاد نخواهید برد…

منبع: Gamerant (اعمال تغییر خودمان در رنکینگ)

مقالات ویژه به روز شده

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها