معرفی اولیه بازی Ghost of Yotei 

Ghost of Tsushima اثر Sucker Punch در سال 2020 منتشر شد و بازیکنان را با دنیای سامورایی‌ها در قرن 13 بیشتر آشنا کرد. پس از چهار سال انتظار، PlayStation سرانجام دنباله‌ای به نام Ghost of Yotei را برای این سری معرفی کرد. این بازی دارای یک شخصیت اصلی جدید، یک چشم‌انداز کوهستانیِ جذاب برای کاوش و از همه مهمتر یک دوره زمانی جدید است، در حقیقت بازی 300 سال پس از وقایع بازی اول تنظیم شده است…

زمان انتشار:

Ghost of Yotei در سال 2025 برای PlayStation 5 منتشر خواهد شد. تاریخ دقیق انتشار هنوز مشخص نیست، اما Sony تأیید کرده است که این بازی در سال 2025 برای PlayStation عرضه خواهد شد. Sony تمایل زیادی به انتشار پاییزی بازی‌هایش دارد – بازی‌هایی مانند God of War, The Last of Us 2, Spider-Man: Miles Morales – در پاییز منتشر شدند پس جای تعجب ندارد اگر Ghost of Yotei نیز از همان الگو پیروی کند. انتظار می‌رود این بازی در ابتدا انحصاری برای PlayStation 5 باشد، اما مانند عناوین بزرگ Sony مانند God of War Ragnarok و Horizon Zero Dawn، تقریباً مطمئناً در آینده‌ای نه چندان دور برای PC نیز منتشر خواهد شد.

تمام آنچه در مورد بازی Ghost of Yotei میدانیم

Ghost of Yotei دارای شخصیت اصلی جدیدی است

دنباله بازی Ghost of Tsushima با داستانِ جدیدی درباره شخصیت آتسُ، یک زنِ جوانِ در جستجویِ انتقام آغاز می‌شود. جزئیات داستان او فعلا مشخص نیست، اما تریلر برخی از سرنخ‌های جالب را در مورد جدیدترین جنگجویی که ماسک Ghost را بر صورت می‌زند، فاش کرده است.

تمام آنچه در مورد بازی Ghost of Yotei میدانیم

آتسُ می‌تواند کاتانا را با دو دست استفاده کند

در ابتدا، آتسُ می‌تواند کاتانا را با دو دست استفاده کند، مهارتی که در بازی اول برای جین ساکای در دسترس نبود. این موضوع نشان می‌دهد که آتسُ ممکن است نبرد تن به تن را به روش‌های مخفیانه‌ای که جین می‌توانست برای اجتناب و ترور دشمنان استفاده کند، ترجیح دهد. جزئیات بازی در واقع با سوابق تاریخی مطابقت دارد که نشان می‌دهد استفاده از دو دست در ژاپن در دوره زمانی که جین زندگی می‌کرد، رایج نبود، اما در دنیای قرن 17 آتسُ، شمشیرزن میاموتو موساشی تکنیک “دو آسمان به عنوان یکی” niten’ichi را با دو تیغه ایجاد کرد.

در حالی که برخی از طرفداران از جنسیت سامورایی جدید Ghost of Yotei تعجب کردند، زنان جنگجوی به نام Onna-musha از سال 1180 در تاریخ ژاپن ظاهر شدند، پس شخصیت زن نیز مشکل تاریخی برای بازی بوجود نمی‌آورد.

Ghost of Yotei در یک محیط کاملا جدید اتفاق می‌افتد…

نام بازی مکان جدید آن را فاش می‌کند، اما برای کسانی که اطلاعات جغرافیایی زیادی ندارند باید گفت Yotei به کوه Yotei که به معنی “کوه سُم گوسفند” ترجمه می‌شود اشاره دارد، یک آتشفشان که واقع در شمال ژاپن است. این کوه به طور خاص در هوکایدو، دومین جزیره بزرگ ژاپن، که در زمان آتسُ، اِزو نامیده می‌شد قرار دارد.

تمام آنچه در مورد بازی Ghost of Yotei میدانیم

“هنگامی که شروع به کار روی یک دنباله کردیم، اولین سوالی که از خود پرسیدیم این بود که ‘DNA یک بازی Ghost چیست؟'” نیت فاکس، کارگردان بازی، به نیویورک تایمز گفت: “این در مورد بردن بازیکنان به دوران زیبای ژاپن فئودال است.”

تیم Sucker Punch برای تحقیق از چندین مکان در ژاپن بازدید کردند، از جمله پارک ملی شیراتوکو که فاکس در آنجا صداهای محیطی را برای بردن به استودیو ضبط کرد. فاکس در این باره گفت: “در داخل پارک، شما باید یک ویدیو تماشا کنید که به شما درباره خطرات خرس‌ها می‌گوید.” “بودن در این پارکِ فوق‌العاده زیبا با صخره‌های ناهموار و آب، اما در عین حال آگاه بودن از وجود خرس‌های خطرناک برای ما بسیار الهام‌بخش بود. ما در تلاش هستیم این احساس خطر را به بازی خودمان وارد کنیم.”

Ghost of Yotei در سال 1603 اتفاق می‌افتد، این زمان 300 سال پس از وقایع Ghost of Tsushima و دوره‌ای است که اِزو خانه مردم بومی آینو بود و هنوز خارج از کنترل ژاپن بود. 

تمام آنچه در مورد بازی Ghost of Yotei میدانیم

Ghost of Yotei اولین بازی Sucker Punch است که به طور کامل برای PS5 ساخته شده است

Ghost of Tsushima به خاطر نحوه نمایش چشم‌اندازهای شگفت‌انگیزش هنگام کاوش در جزیره بسیار مورد توجه قرار گرفت و به نظر می‌رسد می‌توانیم انتظار مشابهی را از Ghost of Yotei نیز داشته باشیم.

“این همچنین اولین بازی Sucker Punch است که از ابتدا برای PlayStation 5 ساخته شده است و ما هیجان‌زده هستیم که بر طبق گرافیک هنری که در Ghost of Tsushima ایجاد کردیم، قصد داریم دنیای زیباتر و واقعی‌تری را در بازی جدید خلق کنیم‌”

“ما خطوط دید عظیمی داریم که به شما اجازه می‌دهد به دور دست در محیط نگاه کنید، آسمان‌های کاملاً جدید با ستاره‌های درخشان و شفق‌های قطبی، حرکت باورپذیرتر باد در چمن و پوشش گیاهی و بهبودهای بیشتری که در آینده به اشتراک خواهیم گذاشت در بازی دیده می‌شوند. دوره زمانی جدید همچنین به ما این فرصت را می‌دهد تا مکانیزم‌های جدید، بهبودهای گیم‌پلی و حتی سلاح‌های جدیدی در بازی معرفی کنیم.”

مقالات ویژه به روز شده

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها