۱۵ حقیقت درباره‌ی Geralt که احتمالاً نمی‌دانستید

گرالت ریویایی (یا Geralt Of Rivia) یکی شناخته‌شده‌ترین کاراکترهای صنعت گیم است. او نماد CDProject Red است و تا ابد استوار در این جایگاه خواهد ماند. با وجود ۳ عنوان در سری Witcher که حول شخصیت Geralt و داستان‌ او می‌چرخد، زوایای مختلف و متفاوتی از این کاراکتر دیده‌ایم. در جایی او به دنبال بازیابی خاطراتش است، در جایی دیگر با جادوگران و توطئه‌های درباری می‌جنگد و در آخر برای نجات دختر‌خوانده‌اش Ciri باید با Wild Huntها پیکار کند. با این حال در خلال این داستان‌ها موارد دیگری هم هستند که ممکن است به آنها پی نبرده باشید. پس با ما همراه باشید تا ۱۵ حقیقت که ممکن است درباره‌ی گرالت ندانید، را بازگو کنیم.

برای خواندن مطالب بیشتر از ویچر و گرالت به صفحه دنیای ویچر مراجعه فرمایید.

مطلب مشابه:‌ معرفی شخصیت گرالت از سری Witcher و حقایقی که احتمالا در مورد او نمی‌دانستید

ما قبلا در مطلبی مشابه حقایقی در مورد شخصیت گرالت بازگو کردیم که در بالا می‌توانید در بالا بخوانید، مطلب پیشرو دارای حقایق بیشتر جدیدی نسبت به مطلب قبلی می‌باشد.

۱۵- او در بازی‌هایی خارج از سری Witcher نیز ظاهر شده است

۱۵ حقیقت درباره‌ی Geralt که احتمالاً نمی‌دانستید

با محبوبیت Geralt در نزد مخاطبان بازی‌های ویدئویی شاهد حضور او در فرنچایزهای بزرگ دیگر نیز بودیم. اولین حضور او به Soulcalibur IV بر می‌گردد که می‌توانید در این بازیِ مبارزه‌ای، با گرالت کاراکترهای نمادین این فرنچایز را سلاخی کنید. اما پررنگ‌ترین و پرطمطراق‌ترین حضور به Monster Hunter: World بر می‌گردد که نه تنها می‌توانید با گرالت به شکار انواع اقسام هیولاها بروید بلکه هیولاهای سری Witcher نیز در بازی گنجانده شده‌اند و Capcom فقط به همین نکته بسنده نکرده و بسیاری از تجهیزات گرالت را نیز در بازی وارد کرده است تا حسابی طرفداران را به وجد بیاورد‌!

۱۴- گرالت زمانی در آکادمی آکسنفورد حضور داشته است

راهنمای The Witcher 3 / مرحله The Isle of Mists

اگر گرالت را براساس ظاهرش قضاوت کنید در حق او بی‌انصافی کرده‌اید. او صرفاً یک شمشیرزن قهار و یکه‌بزن نیست، بخشی از آموزش ویچرها مربوط به شیمی، رفتارشناسی حیوانات و زیست‌شناسی و غیره می‌شود! او یک شبه در Alchemy (کیمیاگری) مهارت کسب نکرد، او طی سال‌ها در آکادمی آکسنفورد سخنرانی داشته است. اگرچه از این آکادمی مدرک کسب نکرده است ولی در مقطعی در آکادمی از کتابخانه‌ی بزرگ آنجا استفاده کرده و به مطالعه پرداخته است. در همین مدت زمان بوده است که با Shani و Dandelion آشنا شده است.

۱۳- گرالت آتئیست است

در حالی که در رُمان‌های Witcher از واژه‌ی آتئیست برای توصیف گرالت استفاده نشده است ولی به این مورد بارها اشاره شده است. او در موارد متعدد در رُمان‌ها اشاره‌ می‌کند که به هیچ خدایی اعتقاد ندارد. همچنین Dandelion به این مورد اشاره می‌کند که گرالت پیرو دین یا مذهب خاصی نیست. گفتنی است او به مذهب دیگران احترام می‌گذارد تا زمانی که به کسی آسیب نرسانند. در بیشتر موارد گرالت به اینکه دیگران چه دین و مذهبی دارند یا معتقد هستند، اهمیت نمی‌دهد‌، زیرا بر روی او تاثیری ندارند. او کسب‌کارش را برای خودش نگه‌می‌دارد.

۱۲- گرالت آرزو داشت یک آدم معمولی بود

معرفی شخصیت گرالت از سری Witcher و حقایقی که احتمالا در مورد او نمی‌دانستید

در نگاه اول به کاراکتر گرالت با توجه به هوسبازی و رفتار نسبتاً رواقی (نوعی فلسفه‌ی اخلاقی مبتنی بر سیستم منطق و مشاهده‌ و ادراک جهان هستی) و ذکر این نکته که او در Witcher بودن نیز مهارت بالایی دارد، می‌توان او را اینگونه قضاوت کرد که کاملاً از شرایط و نحوه‌ی زندگی خود راضی است. اما چیزی که گرالت بیش از هر چیز دیگری می‌خواهد این است که انسان باشد. یِنِفِر در جایی از قصه متوجه این موضوع می‌شود و سعی می‌کند او را درک کند. گرالت متوجه شرایط زندگی یک Witcher شده است و بیشتر از مایِ مخاطب می‌داند رنج‌های این کار بیش از لذتش است. او در DLCئه Blood And Wine وقتی با Regis دوست صمیمی‌اش درباره‌ی زندگی و سرنوشت صحبت می‌کنند، این موضوع را با دلیل بیان می‌کند. او  به Regis می‌گوید دوست داشت کشاورز بود و خانواده داشت و فرزندانش را بزرگ می‌کرد. در واقع وجود Ciri روح گرالت را از هیولای درونش دور می‌کند و پدر بودن را جایگزین آن می‌کند. گرالت به شدت می‌خواهد از Witcher بودن فاصله بگیرد ولی چیزی که با روح و گوشت و پوستت در آمیخته را نمی‌شود به راحتی دور انداخت…

۱۱- در واقع گرالت اصلاً جذابیتی برای زنان ندارد

معرفی شخصیت گرالت از سری Witcher و حقایقی که احتمالا در مورد او نمی‌دانستید

جدای از اینکه Netflix برای جلب توجه مخاطب از Henry Cavill در نقش گرالت استفاده کرد، اما در رُمان‌ها گرالت به هیچ عنوان به اندازه‌ی Henry Cavill جذاب نیست. نه اینکه بگوییم او یک Troll است، اما در رُمان‌ها به طور ضمنی ذکر شده است که زنان تمایلی به همنشینی با او ندارند. زخم‌های بسیار بر روی بدن و صورت و شهرت او به عنوان یک Witcher، چیزهایی است که برای زنان جذابیتی ندارد. درست برخلاف بازی‌ها و سریال Witcher که عکس آن را نشان می‌دهند.

۱۰- پیرمردی به نام گرالت

۱۵ حقیقت که ممکن است درباره‌ی گرالت ندانید 3

می‌دانیم که با توجه به Trial Of Grasses (توضیحات بیشتر در اینجا) و فرایند آن که برای تبدیل کردن کودکان به Witcher انجام می‌گیرد، تغییر تحولات زیادی در بدن کودکان نگون بخت صورت می‌پذیرد، یکی از این تغییرات افزایش طول عمر آنهاست. مسن‌ترین Witcherئی که در بازی‌ها می‌شناسیم، Vesemir، مربی و معلم گرالت است. اما هرگز اشاره‌ی صریحی به سن و سال گرالت در بازی‌ها نمی‌شود. با روجوع به رمان‌ها وعض آنچنان تغییری نخواهد کرد ولی حداقل چند سرنخ در آنها می‌یابیم. سن و سال گرالت در زمان اتفاقات Wild Hunt باید چیزی بین ۹۰ تا ۹۵ سال سن باشد. پس در واقع او از تمام افرادی که در داستان مشاهده می‌کنیم پیرتر است. از آنجا که اگر Witcherها از نبردهایشان زنده خارج شوند می‌توانند برای قرن‌ها زندگی کنند، پس ممکن است Geralt برای مدت زمان طولانی‌ای به زندگی ادامه دهد.

۹- فرزند یک ساحره

۱۵ حقیقت درباره‌ی Geralt که احتمالاً نمی‌دانستید

با اینکه می‌توان گفت ۹۹ درصد جادوگران بخاطر استفاده از سحر و جادو نابارور می‌شوند اما آن ۱ درصد را نادیده نگیرید. در واقع مادر گرالت یک جادوگر به نام ویسنا بود، یک Druid که در شفابخشی جادوها تبحر داشت. ویسنا گرالت را در کودکی به کوهستان Kaer Morhen برد و به Witcherهای مکتب گرگ سپرد، اگرچه گرالت هرگز دلیل این اقدام را نفهمید.

سال‌ها بعد وقتی گرالت به شدت مجروح بود و مرگ را به چشم می‌دید، مادرش را ملاقات کرد و خواست از او بپرسد که چرا او را رها کرده است ولی به شدت ضعیف بود و از حال رفت. وقتی بیدار شد مادرش رفته بود و سوالش بی‌پاسخ مانده بود.

۸- گرالت کِدوِنی

اگرچه نام فامیل گرالت، “ریویایی” است ولی مشخص نیست کجا به دنیا آمده است. از آنجایی که Kaer Morhen در Kaedwen واقع شده است، احتمال اینکه او اهل همین کشور باشد قوت می‌گیرد. نام فامیل “ریویایی” را به توصیه Vesemir برای خود برگزید، چون Vesemir به او گفت اگر نام فامیل داشته باشد مردم بیشتر به او اعتماد خواهند کرد. سال‌ها بعد او در نبردی حیاتی به ملکه‌ی Lyria و Rivia یعنی Meve کمک کرد و بعد از آن ملکه به او لقب شوالیه داد و رسماً به او عنوان Geralt of Rivia را اعطا کرد.

۷- موهای سفیدش غیرطبیعی است

معرفی شخصیت گرالت از سری Witcher و حقایقی که احتمالا در مورد او نمی‌دانستید

درست است که گرالت سن و سال بالایی دارد ولی موهای سفیدش بخاطر پیری نیست. Witcherهای دیگر مانند Lambert و Eskel با اینکه هم سن‌و سال گرالت هستند ولی موهای طبیعی خودشان را حفظ کرده‌اند اما تغییر رنگ موی گرالت بخاطر Trial Of The Grasses است، زمانی که‌ کودکان با این آزمایش جهش یافته شده و تبدیل به Witcher می‌شده‌اند.

گرالت در طول آزمایش، مقاومت و استقامت قابل توجهی از خود نشان داد، بنابراین جهش ژنی بیشتری دریافت کرد که توانایی‌های او را از Witcherهای دیگر فراتر برد. به عنوان عوارض این فرایند، موهای گرالت سفید شد و به او لقب “گرگ سفید” را دادند. [طبق گفته‌ی Triss در یکی Loreهای بازی، مهارت‌های گرالت در زمینه‌های فیزیکی، حواس Witcherئی بسیار بالاتر از هر Witcher دیگری است. اما Triss معتقد است Eskel در سحر و جادو مانند Quen، Igni و Ard و امثال آنها، قدرتمند‌تر از گرالت است.]

۶- Gwynbleidd

۱۵ حقیقت درباره‌ی Geralt که احتمالاً نمی‌دانستید

در دنیای Witcher غیر انسان‌ها مثلاً Elfها او را با لقب “Gwynbleidd” خطاب می‌کنند. این واژه از Elder Speech گرفته شده است و زبان قدیمی Elfهای Aen Seidhe می‌باشد که معنایش همان گرگ سفید است. در کنار این القاب در طول بازی مردمان مختلف گاهاً او را “Vatt’Ghern” که معنای Witcher می‌دهد و یا “D’Hoine” یعنی انسان نیز خطاب می‌کنند. اگر بیشتر پیگیر شویم Elder Speech شباهت زیادی به زبان‌های Celtic و Welshئی دارد. مثلاً در گویش Welshئی گرگ سفید می‌شود “Bleidd Gwyn”.

۵- قصابی در Blaviken

در طول سری بازی Witcher به این لقب چندین مرتبه اشاره می‌شود ولی به جزئیات آن پرداخته نمی‌شود (که البته در سریال مفصل به آن پرداخته شد). او زمانی که در شهر Blaviken بود این لقب را بدست آورد، در جایی که بین درگیری Renfri (شاهدخت تبعیدی که راهزن بود) و Stregobor جادوگر آن شهر، قرار گرفت.

در ابتدا گرالت تصمیم عاقلانه‌ای گرفت و در نزاع میان این دو خود را درگیر نکرد. با اینکه هر دو طرف سخت می‌خواستند او را جذب کنند. اما وقتی متوجه شد که دارودسته‌ی Renfri می‌خواهند مردم را در میدان شهر قتل عام کنند تا Stregobor خود را تسلیم کند، نتوانست جلوی خود را بگیرد و دخالت نکند. او بلافاصله وارد عمل شد و ابتدا تمام افراد Renfri را قبل از اینکه به کسی آسیب بزنند کُشت. اما مردمی که نمی‌دانستند Renfri و دارودسته‌اش چه عمل وحشتناکی می‌خواستند انجام دهند، گرالت را قصاب بلاویکن لقب داده و از شهر بیرون رانندند.

۴- ملاقات با Yennefer

راهنمای The Witcher 3 / مرحله Nameless

گرالت زمانی با Yennefer ملاقات کرد که درگیر موضوع Djinn بود و رفیقش Dandelion مجروح شده و احتیاج به درمان داشت. آنها شنیدند که در اطراف یک ساحره وجود دارد پس به نزد Yennefer رفتند. این ملاقات خیلی خوب شروع نمی‌شود و Yenn سحری به سمت گرالت پرتاب می‌کند که گرالت با Ward جلوی آن را می‌گیرد. رفته رفته و با همکاری با یکدیگر، کم کم عاشق هم می‌شوند.

۳- سرنوشت در هم تنیده

۱۵ حقیقت درباره‌ی Geralt که احتمالاً نمی‌دانستید

سرنوشت گرالت و Yennefer برای مدت زمانی طولانی به هم گره خورده بود. همانطور که به طور خلاصه در ماموریت جانبی‌ای در Witcher 3 به آن اشاره شده است. همانطور که در بالا اشاره شد، اولین دیدار این دو زمانی رخ داد که گرالت با یک Djinn سرکش دست‌وپنجه نرم می‌کرد. او قبل‌تر به طور تصادفی در قید و بند Djinn بود و دو تا از ۳ آرزویش را درخواست کرده بود. در حالی که Djinn نمی‌توانست به گرالت آسیب بزند، در تلاش برای رهایی درصدد بود تا Yennefer را به قتل برساند. در تلاش برای نجات Yenn، گرالت مجبور شد از آخرین آرزویش استفاده کند. بدین ترتیب گرالت سرنوشت خود و Yennefer را درهم تنید تا بدین ترتیب Djinn نتواند به Yennefer و گرالت آسیب وارد کند. با برآورده شدن آخرین آرزو Djinn به دنیای خودش بازگشت و Yennefer و Geralt برای همیشه با هم پیوند خوردند.

۲- The Child of Surprise یا قانون شگفتی

راهنمای The Witcher 3 / مراحل Visiting Junior

یکی از عناصر کتاب که در باری‌ها تنها در Loreها به آن اشاره شده است، The Law of Surprise یا “قانون شگفتی” است. این مورد یک سنت باستانی است که در صورت استناد به آن، بدین معنی است که بدهی باید با اولین چیزی که بدهکار در خانه پیدا می‌کند ولی انتظارش را نداشت، پرداخت شود. از این رو معمولاً بدهی با کودک درون شکم مادر پرداخت می‌شود.

از طریق همین قانون است که گرالت با دختری که بعدها جانشینش می‌شود ملاقات می‌کند. گرالت قهرمان قصه‌ی ما جان پدر Ciri را نجات می‌دهد و از آنجا که مادر Ciri در آن هنگام آن دختر را باردار بود، گرالت از قانون Surprise استفاده کرد و بچه آینده‌ی مادر طلب کرد. اما وقتی متوجه شد که نوزاد دختر است قانون را ملغا کرد. اما دست سرنوشت، زندگی دختر و Geralt را به هم گره زده بود و بعدها گرالت دختر را مانند فرزند خودش بزرگ کرد.

۱- شکار Ciri

۱۰ دنباله برتر تاریخ بازی ها

در شماره‌ی سوم بازی Witcher باید به دنبال Ciri بگردیم و او را بیابیم زیرا Wild Huntها و پادشاهشان Eredin به دنبال Ciri است تا از قدرت‌های دختر استفاده کند. اما این اولین‌بار نبود که گروهی به دنبال Ciri باشند. البته این موارد اصلاً شباهتی به Wild Huntها نداشتند اما به هر حال برای Ciri خطرناک محسوب می‌شدند. در کتاب‌ها Ciri توسط گروه‌های مختلفی مورد تعقیب قرار می‌گیرد. عده‌ای قصد جان او را دارند یا می‌خواهند او را وادار به ازدواج با Emyr Var Emre کنند که پدر خونی Ciri نیز می‌باشد. در این میان گرالت و متحدانش وجود دارند که جلوی هرکه بخواهد به Ciri آسیب بزند را می‌گیرند.

آخرین مطالب به روز شده

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها