آموزش بیلد Gravity Sorcery در Shadow of the Erdtree

آموزش بیلد Gravity Sorcery در Shadow of the Erdtree

در این بیلدِ Gravity Sorceries، من راهنمای Gravity Sorcerer خود را به شما نشان خواهم داد. این در اصل یک نسخه 2.0 از بیلد Meteor Mage ماست که مدت کوتاهی پس از عرضه‌ی بازی Elden Ring ایجاد کردیم. در این راهنما، ما دو طلسم جدید اضافه شده به DLC را به بیلد قبلی اضافه می‌کنیم: Gravitational Missile و Blades of Stone. ما این جادوها را به همراه چند طلسم دیگر که ممکن است از راهنمای قبلی به خاطر داشته باشید، به نمایش می‌گذاریم تا در صورتی که قبلاً Gravity Mage را بازی نکرده‌اید، یک نمای کلی جامع در ذهنتان بوجود بیاید.

برای خواندن مطالب بیشتر از الدن رینگ به صفحه دنیای الدن رینگ مراجعه فرمایید.

منوی اصلی: معرفی بیلدهای مختص Shadow of the Erdtree / ساخت بهترین کاراکترها

مطلب مرتبط: راهنمای کامل بازی Elden Ring Shadow of the Erdtree

سلاح‌ها و جادوهای مورد نیاز در این بیلد:

اولین چیزی که باید در مورد یک Gravity Mage بدانیم این است که از کدام Staffها استفاده کنیم. من در اینجا از Carian Regal Scepter استفاده می‌کنم. این به این دلیل است که Scaleئه جادویی فوق‌العاده‌ای در Intelligence بالاتر دارد. Carian Regal Scepter برخی از Debuffهای Staffهای دیگر مانند Lusat’s Glintstone Staff را ندارد (که با افزایش هزینه FP همراه است) پس گزینه عالی‌ای برای این بیلد محسوب می‌شود.

در حالت غیرمستقیم (منظور Off hand)، من Meteorite Staff را حمل می‌کنم. این به شما 30% آسیب بالقوه به جادوهای Gravity می‌دهد، که همه جادوهایی هستند که ما از آنها برای این Build فوق‌العاده استفاده می‌کنیم، چراکه نیازی مبرم به Buff آن دارید، بنابراین این Staff را در دست دیگر به کار بگیرید.

و در آخر، من Golden Order Seal را به همراه دارم که از Int و Faith استفاده می‌کند، اگرچه من واقعاً به آن اهمیت نمی‌دهم. چیزی که من واقعاً برای آن استفاده می‌کنم این است که وزنی ندارد و می‌توانیم از آن برای Buffئه Golden Vow و Flame، Grant Me Strength استفاده کنیم. برخی از جادوهای Gravity Magic، اکثریت قریب به اتفاق آنها، آسیب فیزیکی می‌زنند، بنابراین گاهی اوقات می‌خواهیم با Flame، Grant Me Strength خود را Buff کنیم تا در ابتدای یک Bossfight یا قبل از یک Bossfight کمی آسیب فیزیکی وارد کنیم. Golden Vow زمانی که در یک bossfight یا مبارزه با دشمنان دچار مشکل هستیم، آسیب جادوهای ما را بیشتر می‌کند و همچنین از ما محافظت می‌کند پس گزینه خوبی محسوب می‌شود. (یادتان باشد در DLC آیتمی داریم که Golden Vow را به شما با مقداری FP می‌دهد).

حال بیایید قبل از اینکه وارد بقیه تجهیزات شویم،خود جادوها را بررسی کنیم. پیش از این، در Build دیگر، تنها پنج جادو برای Gravity در دسترس بود. اکنون هفت مورد وجود دارد، اما یک زوج وجود دارد که فکر نمی‌کنم واقعاً نیازی به استفاده از آنها داشته باشید.

به عنوان مثال، Gravity Well نسبت به Collapsing Stars ضعیف‌تر است. هر دوی این جادوها صد درصد آسیب جادویی می‌زنند و هدف را به سمت شما می‌کشند، اما Collapsing Stars حدود 40 درصد بیشتر از Gravity Well آسیب می‌زند. و صادقانه بگویم، وقتی با دشمنان DLC می‌جنگید، می‌خواهید بتوانید آنها را با یک جادو One-Shot کنید. شما نمی‌خواهید مجبور شوید یک Spell را دو بار انتخاب کنید. این استراتژی برای مدیریت FP کارآمدتر است و همچنین مانع از قرار گرفتن شما در موقعیت خطرناک مانند ضربه زدن به دشمن از نزدیک می‌شود. کشیدن دشمنان به سمت خود فقط در صورتی که بخواهید آن‌ها را از بلندی پرت کنید یا به داخل چاه بیاندازید جالب است، در غیراینصورت آن دشمن در یک قدمی شما می‌تواند تلافی کند.

جادوی دیگری که در اینجا از آن استفاده نمی‌کنم، Meteorite است. من به جای آن Meteorite Of Astel را دارم که این نسخه آسیب رسان‌تر است. شهاب‌های بیشتری را سریع‌تر احضار می‌کند و به قیمت FP بیشتر تمام می‌شود، اما زمانی که یک پنجره زمانی محدود برای استفاده از آن دارید، مانند زمانی که یک Boss بزرگ جثه یا چیزی شبیه به آن را Stun کرده‌اید، می‌خواهید به همان اندازه خسارت وارد کنید پس FP بیشتر در برابر آسیب بیشتر ارزشمند است. اگر از Cerulean Hidden Tear استفاده می‌کنید، که هزینه FP یک Spell را حذف می‌کند و درست بعد از انجام این کار این جادو را اجرا کنید، فقط آن را برای 10 ثانیه نگه دارید تا هر چیزی در مقابلتان ذوب شود!

آموزش بیلد Gravity Sorcery در Shadow of the Erdtree

پس بیایید در ادامه کمی در مورد Gravitational Missile صحبت کنیم. (این جادو را در محلی در نقشه بالا پیدا خواهید کرد) این یکی از جادوهای جدید است. این را از شکست دادن bossئه Fallingstar Beast، که در Fingerston Hill، پشت مجسمه در Shadow Keep قرار دارد، دریافت می‌کنید. این طلسم صد در صد آسیب جادویی دارد، درست مانند Gravity Well و Collapsing Stars. می‌توانید از Magic Scorpion Charm برای تقویت این و همچنین Magic-Shrouding Cracked Tear به راحتی استفاده کنید. کاری که این جادو انجام می‌دهد این است که قبل از انفجار، با یک گوی شلیک می‌کند و سپس ضرباتی را وارد می‌کند و بعد دشمنان را به سمت خود می‌کشد، تقریباً شبیه به آنچه در مبارزه با Commander Neil می‌بینید.

استفاده از این جادو می‌تواند سخت باشد. می‌توانید آن را برای آسیب‌های اضافی شارژ کنید، اما اغلب دشمنان از آن فرار کرده و به شما حمله‌ور می‌شوند. بنابراین بهتر است این را جلوی صورت دشمنان بیندازید تا نتوانند به شما دسترسی پیدا کنند. یکی دیگر از چیزهایی که در این مورد در حین انجام این Build یاد گرفتم این است که اگر آن را مستقیماً داخل زمین پرتاب کنید، فوراً منفجر می‌شود. 

این ضربع معمولاً دشمن را می‌کشد، و اگر دشمن را نکشد، حداقل آنها را به عقب یا طرفین پرت می‌کند تا نتوانند به شما برسند و به شما امکان می‌دهد در این مدت جادوی دیگری انجام دهید. این یک جادوی عالی برای AoEs یا ضربات گروهی است. اگر می‌خواهید آن را به وسط دسته‌ای از دشمنان بیندازید، می‌تواند به تمام آنها آسیب وارد کند، و اگر می خواهید آسیب جادویی وارد کنید، جایگزین خوبی برای Blades of Stone است.

آموزش بیلد Gravity Sorcery در Shadow of the Erdtree

جادوی جدید دیگر Blades of Stone است. (محل در نقشه بالا) این 100٪ آسیب فیزیکی وارد می‌کند و هیچ آسیب جادویی ندارد. تیغه‌های سنگی را که از زیر زمین در زیر هدف بیرون می‌آیند، احضار می‌کند، و اگر آن را شارژ کنید، در واقع سه نفر را  که هدف را دنبال می‌کنند پشت سر هم فرا می‌خواند. بنابراین اگر هدف به جلو حرکت کند، سعی خواهد کرد آنها را دنبال کند. اگر آنها به عقب حرکت کنند، سعی می‌کند از آنها عبور کند، و غیره. این جادو واقعاً در ردیابی هدف عالی است.

گاهی اوقات دشمنان می‌توانند از دست آن فرار کنند، اما اگر شما دشمنان را هدایت می‌کنید و خود را بر اساس موقعیت آنها تنظیم می‌کنید، می‌توانید آنها را به تله بیاندازید. این طلسم خیلی گران نیست؛ هزینه‌ی FP آن به اندازه‌ی Collapsing Star است، بنابراین می‌توانید از آن به عنوان Attack اصلی خود به دشمنان استفاده کنید. با این کار می‌توانید دشمنان زیادی را به یکباره به چنگال خود بیاندازید و من متوجه شدم که این جادو خوراک من برای این Build است. من از آن در طول Bossfightها و دشمنان محیطی استفاده می‌کنم. واقعاً بسیار قوی است، به خصوص وقتی از نسخه شارژ شده استفاده می‌کنید. و باز هم، چون آسیب‌اش فیزیکی است، می‌توانید با Flame، Grant Me Strength یا Exalted Flesh به خودتان Buff بدهید تا در هنگام اجرای آن آسیب بیشتری به دشمنان وارد کنید.

جادوی دیگری که در این بیلد زیاد استفاده می‌کنیم Rock Sling است. این یک جادوی صد در صد فیزیکی است. آسیب فوق‌العاده‌ای به Stance وارد می‌کند. این تنها جادو در زرادخانه ما است که می‌توانید از روی اسب هم اجرا شود. بنابراین اگر دوست دارید از روی اسب به یک جادو اتکا کنید، این جادویی است که از آن استفاده خواهید کرد. مسلماً استفاده از آن بر روی اسب سخت است، اما از آنجایی که آسیب‌های Stance زیادی دارد، دشمنان را Stun می‌کند و آنها را در هم می‌شکند و به شما فرصتی می‌دهد تا با Meteorite of Astel آسیب زیادی به آنها وارد کنید، به خصوص اگر شما در حال مبارزه با یک Boss بزرگ مانند اژدهای بزرگ یا هر Boss بزرگ جثه‌ی دیگری باشید.

با این جادو میتوانید دشمنان را Stagger کنید و سپس از اسب به پایین بپرید تا از Meteorite of Astel استفاده کنید و در حالی که نمی‌توانند حرکت کنند، Hp آن‌ها را تخلیه کنید. همچنین می‌توانید Flask of Wondrous Physick خود را در صورتی که Cerulean Hidden Tear را در آن داشته باشید، مصرف کرده تا در صورت امکان بدون وقفه، دکمه را به مدت 10 ثانیه نگه دارید. Meteorite of Astel کمی منحصر به فرد است زیرا بر خلاف جادوهای دیگر که صد در صد صدمات جادویی یا صددرصد آسیب فیزیکی وارد می‌کند، هم آسیب فیزیکی و هم جادویی وارد می‌کند. این جادو بسیار استراتژیک است، معمولاً برای دشمنان بزرگ استفاده می‌شود تا شهاب‌های زیادی را بر سرشان خراب کند.

زره مورد نیاز در این بیلد:

زره شما به میزان Endurance شما بستگی دارد و کاملاً آزاد هستید. Preceptor’s Big Hat به شما Mind می‌دهد که می‌توانید برای سرپوش خود از آن استفاده کنید. می‌توانید از هر سرپوش دیگری که Intelligence را Boost می‌کند نیز بهره ببرید.

Talismanهای مورد نیاز در این بیلد:

برای Talisman این Build، من واقعاً دو ترکیب دارم: یکی برای محیط بیرون و سیاه‌چال‌ها و دیگری برای Bossfightها. دو Talisman که من بدون در نظر گرفتن این سناریوها استفاده می‌کنم (اجباری در بیلد) عبارتند از Graven-Mass Talisman برای افزایش آسیب جادویی که در هر صورت خوب است و Godfrey Icon زیرا در صورت شارژ کردن یک طلسم آسیبی که وارد می‌کنید افزایش می‌یابد. ستاره‌های در حال فروپاشی، موشک گرانشی و تیغه‌های سنگی همگی قابل شارژ هستند، و این سه، جادوهایی هستند که من بیشتر از همه استفاده می‌کنم. بنابراین، اگر جادوهای خود را قبل از اجرا شارژ کنید، همیشه چیزی از آن به دست خواهید آورد. این کارآمدترین روش FP برای گسترش این بیلد است.

حالا اگر در محیط بیرون یا سیاه‌چال‌ها هستید، من دوست دارم از Blessed Blue Dew Talisman برای پر کردن FP در طول زمان استفاده کنم. اگر به طور روشمند و آهسته کاوش می‌کنید، این می‌تواند به آسانی FP را برگرداند. اگر فردی هستید که دائماً عجله می‌کنید، ممکن است این برای شما خوب نباشد، اما اگر در حال کاوش هستید و وقت خود را صرف می‌کنید، این یک گزینه عالی برای پر کردن FP است تا بتوانید به جادو کردن ادامه دهید. Talisman دیگری که من استفاده می‌کنم Crepus’s Vial است. Crepus’s Vial قدرت حمله شما را هنگام کشتن دشمن افزایش می‌دهد و از آنجایی که با این بیلد دائماً دشمنان را می‌کشید، آسیب جادوهایتان را افزایش خواهد داد. بدیهی است که این یکی در Bossfightها چندان خوب نیست، بنابراین در Bossfightها واقعاً چیزی از این Talisman به دست نمی‌آورید. اما می‌تواند در محیط بازی بسیار خوب باشد.

اگر Cerpus’s Vial را ندارید یا می‌خواهید به جای آن از Talisman دیگری استفاده کنید، می‌توانید از Ritual Sword Talisman استفاده کنید که در حالی که در Hp کامل هستید Attack Powerاتان را 10 درصد افزایش می‌دهد. این بر تمام جادوهایی که استفاده می‌کنید تأثیر می‌گذارد. اگر می‌بینید که بیشتر از ستاره‌های در حال فروپاشی یا موشک گرانشی (همگی صد‌درصد آسیب جادویی دارند) استفاده می‌کنید، Magic Scorpion Charm نیز انتخاب خوبی است. این باعث افزایش خسارت آن‌ها تا حدود 12 درصد می‌شود. اگر با Boss مبارزه می‌کنید، باز هم، افزایش 12 درصدی است که واقعاً خوب است. این Talisman مشکلی که دارد دریافت آسیب از سوی دشمنان را افزایش می‌دهد که می‌تواند در DLC مضر است. اما اگر آن جادوها را دوست دارید و می‌دانید که قرار است از آنها در یک Bossfight یا در قسمت خاصی از بازی استفاده کنید، آن را در نظر بگیرید.

همچنین ممکن است برای محافظت بیشتر از Dragoncrest Greatshield Talisman استفاده کنید، به خصوص اگر از جادویی Scorpion Charm استفاده می‌کنید. شما واقعا نمی توانید محافظت بیش از حد داشته باشید. استراتژی من با این بیلد این است که دشمنان را به سرعت از بین ببرم و نگران نوار سلامتی خود نباشم، بنابراین من واقعاً دوست ندارم این طلسم را استفاده کنم. اما شما نمی‌توانید از Crepus’s Vial به طور موثر در Bossfightها استفاده کنید، بنابراین این مورد چیزی نیست که من فوق‌العاده توصیه کنم. و اگر از Blades of Stone استفاده می‌کنید که آسیب‌اش صددرصد فیزیکی است Magic Scorpion Charm در مبارزات معمولی و Bossfightها بدردتان نمی‌خورد. بنابراین شما باید چیزی را در آن Slot چهارم در نظر بگیرید و Dragoncrest Greatshield بهترین انتخاب است.

Attributesهای مورد نیاز در این بیلد:

در  لول 200 مقدار مشخصه‌ها به شرح زیر است:

Vigor:60/Mind:50/Endurance:13/ Strength:10/Dexterity:12/Intelligence:99/Faith:35/Arcane:10

اولویت در این بیلد Intelligence و Mind است و بعد از آن Vigor را باید مورد توجه قرار دهید.

Flask of Wondrous مورد نیاز در این بیلد:

وقتی صحبت از Flask of Wondrous Physick می‌شود، Magic-Shrouding Cracked Tear برای افزایش آسیب جادویی در Bossfightها عالی است. اگر تصمیم به استفاده از Blades of Stone دارید، آن را با چیز دیگری تعویض کنید. من همچنین Opaline Hardtear را برای افزایش Defence یا Cerulean Hidden Tear را برای استفاده آزادانه FP برای مدت طولانی توصیه می‌کنم، به ویژه با Meteorite of Astel مفید است.

Great Runes مورد نیاز در این بیلد:

برای این Build به نظرم Radahn’s Great Rune بسیار مناسب است هم Hp می‌دهد و هم FP و هم Staminaی شما را تقویت می‌کند.

منبع: Fextralife

منوی اصلی: معرفی بیلدهای مختص Shadow of the Erdtree / ساخت بهترین کاراکترها

جدیدترین راهنماییهای ساعت هفت در مورد الدن رینگ (کلی):

آخرین مطالب به روز شده

دیدگاه ها بسته شده است