چگونه در Shadow Of The Erdtree زنده بمانیم؟

چگونه در Shadow Of The Erdtree دوام بیاوریم و زنده بمانیم

در این راهنمایی نکاتی را که برای زنده ماندن در Shadow Of The Erdtree باید بدانید، برایتان بازگو می‌کنم.

برای خواندن مطالب بیشتر از الدن رینگ به صفحه دنیای الدن رینگ مراجعه فرمایید.

منوی اصلی: راهنمای کامل بازی Elden Ring Shadow of the Erdtree

ویژگی New Item را روشن کنید

چگونه در Shadow Of The Erdtree دوام بیاوریم و زنده بمانیم

در ورژن‌های قدیمی Elden Ring آیتمی که جدید بر می‌داشتید را تنها در یک پنل که در هنگام برداشتن آیتم بالا می‌آمد، مشاهده می‌کردید. اکنون با این ویژگی جدید که در آپدیت 1.12.1 معرفی شده آیتم‌های جدید در یک زبانه‌ی New Item به صورت جداگانه قابل رویت هستند. همچنین این آیتم‌های جدید با علامت (!) در کنارشان مشخص شده‌اند که دیگر هرگز آنها را گُم نخواهید کرد.

آیا بیلد خود را باید تغییر دهم؟

همه چیز درباره‌ بسته‌ الحاقی بازی الدن رینگ Shadow Of The Erdtree و بررسی تئوری‌های مربوط به بازی

متاسفانه یا خوشبختانه (نسبت به تجربه‌ی شما از Elden Ring می‌گویم) سیستم Leveling بازی در Shadow Of The Erdtree تغییر کرده است. دیگر Level شما اهمیت بالایی ندارد (حداقل ۱۵۰ برای شروع DLC کافی است)، اما NG+ چندم هستید و Attack Powerاتان چقدر است اهمیت دارد. بنا بر تجربه‌ی خودم با کاراکتری در لول 577 و NG+16 تجربه‌ی DLC چیزی ما بین نفرت و عشق بود. نفرت بخاطر سختی بیش از اندازه و غیرقابل تحمل آن و عشق بخاطر رد کردن آن لحظه‌ی طاقت‌فرسای DLC که تجربه‌ای منحصربه‌فرد بود که قبلاً در دیگر بازی‌های From Software تجربه نکرده بودم‌. تعداد سلاح‌های جدید در بازی و تنوع آنها بسیار زیاد است و چنانچه از سلاحی خوشتان بیاید ممکن است احتیاج به تغییر بیلد داشته باشید. نوع جدیدی از Larval Tear در Shadow Of The Erdtree وجود دارد که علاوه بر آنکه می‌توانید با آن Attributeهای خود را نزد Rennala تغییر دهید، به شما Bonus نیز می‌دهد ولی بدست آوردنش به چرخه‌ی NG+ مربوط می‌شود و سخت است اما ارزش بسیار بالایی دارد.

کدام سلاح‌ها را برای DLC به کار ببرم؟

با اینکه Build خودِ بنده حول سلاح‌های Bandit’s Curved Sword بود و Jump Attack که با آن بارها و بارها Bossهای بازی را ذوب می‌کردم، اما در DLC این بیلد فوق‌العاده، مطلقاً هیچ کارایی نداشت. زیرا اولاً HP دشمنان بسیار زیاد است و ثانیاً  Damage آنها وحشتناک بالا بود. به‌علاوه اکثر دشمنان بازی با دریافت ضربه Stagger نمی‌شوند و به اصطلاح “آخ” نمی‌گویند و همچنان به اجرای کمبوی خود روی بنده ادامه می‌دادند. بنابراین توصیه می‌کنم سلاح‌های زیر به کار بگیرید:

داستان شخصیت Elemer Of The Briar

۱- اولین سلاح‌هایی از بازی اصلی که در DLC بارها و بارها به آن‌ها اتکا کردم و حسابی دشمنان DLC را ذوب می‌کردند، Regalia of Eochaid و برادر بزرگ‌ترش Marais Executioner’s Sword بودند که هر دو به Arcane وابسته هستند. برای ساخت بیلد آنها باید از Talismanهای؛ Shard Of Alexander، Rotten Winged Sword Insignia و Millicent’s Prosthesis و Godfrey Icon استفاده کنید. حتما زره سنگین با Poise پنجاه یا بالاتر داشته باشید تا حین اجرای حرکت ویژه Stagger نشوید (ترجیحاً بیشتر از ۵۰ باشد).

چگونه در Shadow Of The Erdtree دوام بیاوریم و زنده بمانیم

۲- دومین سلاحی که با آن Divine Beast Dancing Lion را شکست دادم و کاملا HP دشمنان و Bossها را مانند آب خوردن کم می‌کند، Malekith’s Black Blade بود. Incantation مربوط به این سلاح نیز فوق‌العاده عمل می‌کند. از طرفی چون Attack Power بالایی دارد با سیستم جدید Levelingئه DLC که مبتنی بر Attack Power است همخوانی دارد.

منظورتان از تغییر سیستم Leveling چیست؟

چگونه در Shadow Of The Erdtree دوام بیاوریم و زنده بمانیم

در ابتدا باید بگویم منظورم از تغییر، ساختاری نیست، بلکه منظور متفاوت بودن از بازی اصلی است. در بازی اصلی شما حول یک سلاح که ویژگی خاصی داشت کاراکتر خود را پیاده می‌کردید. مثلاً Curved Swordها در هنگام پریدن و فشردن دکمه Attack، سه ضربه وارد می‌کنند. ویژگی‌ای که با تلفیق آن با Blood Affinity بسیار سریع‌تر Bloodloss ایجاد می‌کند و Bossها و دشمنان را خیلی سریع نابود می‌سازد. حال در Curved Swordها با افزایش Strength یا Dex و در کنار آن Arcane می‌توانستید Attack Power بالایی را کسب کنید.

حال در DLC قضیه فرق دارد، Attack Power مانند بازی Sekiro از پیدا کردن یک آیتم خاص که فقط در  Shadowland یافت می‌شود، قابل ارتقاست. به طور خلاصه‌تر در بازی اصلی Attack Power شما به میزان Attributeهای شما بستگی داشت (۹۹ حد نهایی آن مشخصه است) اما در DLC به آیتم Scadutree Fragments وابسته است.

از آنجا که بسیاری از Playerها مانند بنده Levelup بسیار بالایی داشتند (من Levelام ۵۷۷ است) سازندگان بازی تصمیم گرفتند با افزودن ویژگی Attack Power بازی Sekiro  به Elden Ring سعی کنند بازی را برای تمام بازیکنان فارق از Level آنها سخت کنند.

آیتم Revered Spirit Ashes چیست؟

چگونه در Shadow Of The Erdtree دوام بیاوریم و زنده بمانیم

همانند آیتم Scadutree Fragments، این آیتم نیز Spiritهای شما را که Summon می‌کنید را تقویت می‌کند تا در مبارزات دوام بیاورند. هیچ کدام از این دو آیتم بازی را ساده نمی‌کنند، در واقع بازی شما را وادار می‌کند از این دو آیتم استفاده کنید.

سلاح‌های DLC ارزش استفاده دارند؟

چگونه در Shadow Of The Erdtree دوام بیاوریم و زنده بمانیم

اکثر سلاح‌های بازی پایه آنطور که در Lands Between عمل می‌کنند در Shadowland تقریباً بلااستفاده (به عبارت دیگر Useless) هستند. در بالا معرفی کردم کدام سلاح‌ها از بازی پایه عملکرد خوبی در Shadowland دارند. به شخصه فکر می‌کردم با Curved Swordها DLC را شخم می‌زنم ولی سیستم Attack Power جدید DLC جلوی مرا گرفت. سلاح‌های DLC اما بسیار کارآمد هستند و عملکردشان در Shadowland بسیار خوب است. Great Katanaها که خودم به شخصه عاشقشان شدم و حرکت ویژه‌ی یکی از آنها کاملاً Manual است و دست خودتان است که چگونه و‌ چه زمان از آن استفاده کنید و صرفاً با فشار یک دکمه نمیتوانید حرکتی را اجرا کنید. پس به طور کلی وقتی وارد محیط و DLC جدید شدید فارغ از لول یا سلاحی که داشتید، بیشتر باید از سلاح‌ها و امکانات جدید استفاده کنید و به فکر تغییر باشید.

اوایل چگونه در DLC پیشروی کنم؟

با هر NPC که ملاقات می‌کنید صحبت کنید و Questهای آنها را دنبال کنید زیرا آیتم‌های خوبی به شما می‌دهند. قبل و بعد از ورود به Towerها، Castleها و غیره با آنها حتماً صحبت کنید. آنها به شما دید کلی خوبی از Shadowland می‌دهند و بعضی مسیر بعدی شما را مشخص می‌کنند تا سردرگم نشوید. بیشتر NPCها در کنار Miquella’s Crossesها هستند و بعضی در قلعه‌ها و برج‌ها و غیره. آنها را پیدا کنید و با آنها صحبت کنید تا Quest آنها را پیش ببرید.

پیدا کردن مکان‌های مخفی و رازهای پنهان را بسیار اهمیت بدهید.

به راحتی آب خوردن در Shadow Of The Erdtree سردرگم خواهید شد. اکثر Site of Graceها هیچ نور هادی‌ئی ندارند که مسیر شما را مشخص کنند. به جای نگاه به روبرو باید بالا و پایین خود را بنگرید. و چپ و راست خود را خوب برانداز کنید زیرا مسیرهای فرعی بی‌شماری در بازی وجود دارند که بدون هیچ علامتی یا مشخصه‌ای، درست در برابر دیدگان شما پنهان شده‌اند‌. اکثر آیتم‌های خاص و سلاح‌ها یا Ash of Warها در گوشه‌ و کنار بازی مخفی هستند. وجود قبور روحانی در دشت‌ها بیشتر مواقع شما را گمراه می‌کند که نکند آیتمی در دور دست قرار دارد ولی وقتی نزدیکش می‌شوید متوجه خواهید شد که یک قبر بوده است. دهانه‌‌ی غارها و گور دخمه‌ها برعکس بازی پایه بزرگ طراحی شده‌اند تا از دور متوجه آنها بشوید. بسیاری از دیوارهای Illusion و درب‌ها کاملاً متمایز هستند یا علامتی دارند که می‌فهمانند اینجا چیزی غیر عادی وجود دارد. به جای نگاه به روبرو باید بالا و پایین خود را بنگرید زیرا طراحی محیطی بازی به جای افقی که در بازی اصلی وجود داشت، در DLC به صورت عمودی یا به عبارت بهتر پلکانی است.

فلان Boss را نمی‌توانم شکست بدهم، چه کار کنم؟

چگونه در Shadow Of The Erdtree دوام بیاوریم و زنده بمانیم

بی‌خیالش شده و مسیری فرعی را برگزینید. به دنبال آیتم‌های Scadutree Fragment و Revered Spirit Ash باشید تا Attack Power و Summon Spirit خود را تقویت کنید. به دنبال سلاح‌های جدید، Ash of Warها جدید و Spirit Ashهای جدید بگردید و آنها را ارتقاء داده و از آنها استفاده کنید. بسیاری از Bossهای DLC چالشی نامتوازن و به شدت ناعادلانه دارند و کمبوهایی اجرا می‌کنند که نمی‌توانید جریان آنها را به هم بزنید و حین اجرا متوقفشان کنید (interrupt). تمام Bossها AOE بسیار گسترده‌ای دارند که Arenaیِ مبارزه را پوشش می‌دهد. یکی از بهترین Spirit Ashهای DLC و کل بازی، Jolan And Anna هستش که احتیاج به تکمیل دو Questline از دو NPC متفاوت دارد. به گفته‌ی بسیاری از کاربران این دو Spirit خود به تنهایی از پس یکی از سرسخت‌ترین Bossهای DLC بر می‌آیند.

منوی اصلی: راهنمای کامل بازی Elden Ring Shadow of the Erdtree

آخرین مطالب به روز شده

دیدگاه ها بسته شده است